Deutz-Fahr Agrokid – kompaktowy ciągnik o wielkim potencjale

pdf-iconDEUTZ-FAHR Agrokid INVEST-ROL. Dane techniczne

KOMPAKTOWY CIĄGNIK O WIELKIM POTENCJALE.

deutz-fahr_agrokid_thumb_01
Niewielkie wymiary zewnętrzne i imponujące osiągi: nowe modele Agrokid skonstruowano z myślą o niezawodnej pracy w szerokim spektrum zastosowań. Kompaktowy ciągnik oferowany jest wraz z wyposażeniem niezbędnym do pracy we wszystkich warunkach. Wielofunkcyjny, uniwersalny, lekki, mocny i niezwykle zwrotny. Agrokid może współpracować z maszynami montowanymi na przednim, tylnym podnośniku oraz centralnie. Agrokid doskonale sprawdza się także w pracach komunalnych, na terenach zielonych, w sadach i winnicach.

WYTRZYMAŁY, NIEZAWODNY I EKONOMICZNY SILNIK.

deutz-fahr_agrokid_thumb_02Silniki modeli Agrokid skonstruowano z myślą o pracy z pełną mocą przy wysokich prędkościach obrotowych. Chłodzone cieczą, czterocylindrowe jednostki napędowe Mitsubishi spełniające wymogi normy emisji spalin Euro III wyposażono w układ wtryskowy z komorą wstępną. Wydajny układ chłodzenia utrzymuje stałą temperaturę roboczą silnika nawet w najtrudniejszych warunkach klimatycznych. Modele Agrokid dostępne w wersji wolnossącej lub wyposażonej w turbosprężarkę generują moc maksymalną przy 3000 obr./min i dysponują optymalnym przebiegiem krzywej momentu obrotowego, oferując elastyczność potrzebną do róznych prac, także przy nagłych zmianach obciążenia. Duża elastyczność idzie w parze z ekonomią eksploatacji ciągnika. Nowoczesne rozwiazania techniczne pozwoliły zredukować zużycie paliwa do zniezbednego minimum. Zbiornik paliwa o pojemności 28 litrów umieszczono pomiędzy tablicą zegarów silnikiem. Agrokid może być wyposażony w dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 15 litrów, co znakomicie wydłuża okresy pomiędzy kolejnymi tankowaniami.

DWIE SKRZYNIE BIEGÓW, NISKA PRĘDKOŚĆ MINIMALNA.

deutz-fahr_agrokid_thumb_03Wytrzymała przekładnia dostępna jest w dwóch konfiguracjach: dwanaście przełożeń do jazdy do przodu/do tyłu lub szesnaście biegów do jazdy do przodu/do tyłu z superreduktorem (prędkość maksymalna 30 km/h). Dźwignię wyboru jednego z czterech biegów umieszczono po prawej stronie kolumny kierownicy. Ciągnik posiada także oddzielną dźwignię do zmiany zakresu prędkości jazdy. Zsynchronizowany rewers sterowany jest dedykowaną dźwignią po lewej stronie kolumny kierownicy i pozwala na szybkie manewrowanie. Na tunelu środkowym umieszczono także dźwignię do uruchamiania napędu na cztery koła.

WOM TYLNY, PRZEDNI, CENTRALNY.

deutz-fahr_agrokid_thumb_04Pełne wyposażenie modelu Agrokid stanowi WOM tylny z prędkościami 540, 540ECO i 1000 obr./min, WOM zsynchronizowany (napęd wałka zsynchronizowany z prędkością obrotową kół tylnych ciągnika - funkcja przydatna w przypadku podłączenia przyczepy z osią napędową) oraz WOM centralny o prędkości obrotowej 2000 obr./min. Centralny WOM może być uruchamiany niezależnie od tylnego, co umożliwia stosowanie kosiarek zawieszanych centralnie pod ciągnikiem. Oferta WOM gwarantuje ogromną wszechstronność ciągnika, może on współpracować z różnymi rodzajami osprzętu. Dzięki temu doskonale sprawdza się zarówno w pracach w gospodarstwach rolnych ale także w przedsiębiorstwach komunalnych, w firmach specjalizujących się w utrzymaniu terenów zielonych, w sadach lub winnicach.

PEŁNA WYDAJNOŚĆ UKŁADU HYDRAULICZNEGO.

deutz-fahr_agrokid_thumb_05Układ hydrauliczny składa się z dwóch oddzielnych obwodów: pierwszy obwód z pompą o wydajności 30 l/min zasila podnośnik tylny o udźwigu do 1200 kg oraz rozdzielacze. Drugi niezależny od pierwszego obieg z pompą o wydajności 15 l/min zasila hydrostatyczny układ kierowniczy, zapewniając płynne sterowanie nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Kompletne wyposażenie modelu Agrokid obejmuje układ hydrauliczny z trzema obwodami. Dwa z nich sterowane są za pomocą odrębnych dźwigni, trzeci obwód sterowany jest za pomocą jednej z dźwigni, operator musi wcześniej przełączyć sterowanie w obwodu drugiego na trzeci za pomocą przycisku po prawej stronie fotela. Wyjścia hydrauliki oznaczono kolorystycznie, co ułatwia ich identyfikację i użycie. Podnośnik przedni o udźwigu 400 kg ze składanymi ramionami oraz niezależny WOM 1000 obr./min rozszerzają zakres zastosowań modelu Agrokid, czyniąc go kompletnym niewielkim ciągnikiem wielofunkcyjnym.

SKUTECZNY UKŁAD HAMULCOWY.

deutz-fahr_agrokid_thumb_06Oś przednia ze zwolnicami oraz duży kąt skrętu kół przednich modelu Agrokid (57 stopni), duży prześwit w każdych warunkach terenowych i poszerzone nadkola. Wszystko to sprawia, że Agrokid doskonale radzi sobie w jazdach w trudnych warunkach terenowych. Wszystkie ciągniki marki DEUTZ-FAHR, także Agrokid wyposażono w 100% blokadę mechanizmów różnicowych. W przypadku Agrokida blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego sterowana jest elektrohydraulicznie za pomocą przycisku umieszczonego na kolumnie kierownicy, przed fotelem operatora. Układ hamulcowy skonstruowano zgodnie z najnowszymi normami: hamulce tarczowe w kąpieli olejowej kół tylnych gwarantują precyzyjne i niezawodne hamowanie w każdych warunkach. Hamulec postojowy sterowany klasyczną dźwignią gwarantuje pełne bezpieczeństwo także po zatrzymaniu ciągnika.

KABINA LUB PLATFORMA Z RAMĄ BEZPIECZEŃSTWA.

deutz-fahr_agrokid_thumb_07Modele Agrokid oferowane są w wersjach z kabiną lub platformą ze składaną ramą bezpieczeństwa. Pierwsza z wersji oferuje przestronną, dźwiękoszczelną, hermetyczną i klimatyzowaną kabinę. Szereg regulowanych wlotów powietrza racjonalnie rozmieszczonych we wnętrzu kabiny umożliwia operatorowi szybkie ustawienie temperatury w kabinie. Pracujący w trzech prędkościach układ wentylacji wyposażono w sześć wlotów powietrza na dachu. Wersja ciągnika z platformą i składaną ramą bezpieczeństwa doskonale sprawdza się w różnego rodzaju pracach w gospodarstwach, sadach i winnicach. Oferuje komfortowe warunki pracy operatora nawet w trakcie wielogodzinnych zadań. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku o komfort operatora dba układ amortyzacji mechanicznej, którego zadaniem jest eliminacja wibracji docierających do fotela. Oba warianty zapewniają nadzwyczajną stabilność i przyczepność nawet w pracach na nachylonym terenie ze złożoną ramą bezpieczeństwa. Po złożeniu ramy całkowita wysokość ciągnika zmniejszona jest niemal o połowę, co umożliwia dotarcie do trudno dostępnych miejsc. Stanowisko operatora jest komfortowe i zaprojektowane z uwzględnieniem zasad ergonomii: oferuje szerokie siedzisko fotela oraz łatwe w użyciu oprzyrządowanie ze wszystkimi elementami sterującymi umieszczonymi w łatwo dostępnych miejscach. Rozkład tablicy przyrządów i dźwigni wybrano z myślą o nadzwyczajnej łatwości obsługi.