DEUTZ-FAHR – ciągniki rolnicze Seria 5 DS-DV-TTV

Nigdy wcześniej nie udało się połączyć w tak perfekcyjny sposób wydajności, produktywności i komfortu użytkowania, jak w nowych modelach ciągników sadowniczych z napędem bezstopniowym marki DEUTZ-FAHR. Są to innowacyjne ciągniki specjalistyczne, spełniające najbardziej wygórowane wymagania: ekonomiczny silnik, bezstopniowa przekładnia TTV, układ hydrauliczny o dużej wydajności, mocny podnośnik, płaska podłoga i komfortowa kabina. Seria 5DV TTV / 5DS TTV / 5DF TTV to pierwsze ciągniki sadownicze z kabiną wyposażoną w prawdziwy podłokietnik z joystickiem. Dodatkowo dla wygody operatora kabina oferuje całkowicie płaską podłogę.

pdf-iconDane techniczne ciągników DEUTZ-FAHR SERIA 5 DS DV TTV

SILNIK

Wiodące na rynku, nowoczesne technologie spełniające wszelkie wymagania.
Zaprojektowane specjalnie pod kątem użycia w maszynach rolniczych, najnowocześniejsze silniki FARMotion o wyjątkowej mocy, zapewniają optymalny moment obrotowy i maksymalną moc przy wyjątkowo niskim zużyciu paliwa. Klienci mają do wyboru sterowane elektronicznie, 3- lub 4-cylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i układem wtryskowym Common Rail o mocy od 88 do 113 KM (od 65 do 83 KW) z turbosprężarką, chłodnicą międzystopniową, katalizatorem DOC oraz wentylatorem wiskotycznym.
Moc i moment obrotowy dostosowano do najtrudniejszych zadań. Nowe silniki są ponadto wyjątkowo oszczędne, jeśli chodzi o zużycie oleju napędowego. Zoptymalizowana konstrukcja umożliwia zastosowanie węższej pokrywy silnika, zapewniając doskonałą widoczność z przodu maszyny oraz jej maksymalną zwrotność. Wykorzystanie najnowocześniejszej technologii sprawia, że silniki są zgodne z międzynarodowymi normami emisji spalin (Stage III B). Oferując najwyższą wydajność w ciągnikach specjalistycznych, silnik FARMotion osiąga najwyższą moc (115 lub 113 KM) już przy 2200 obr./min. Wszystkie podzespoły silnika – takie jak chłodnica, wentylator, węże elastyczne i filtry – posiadają najbardziej kompaktową konstrukcję, jaką można uzyskać i zapewniają maksymalną prostotę konserwacji. Nowym elementem jest dwustopniowy filtr powietrza PowerCore, który można wyposażyć w separator kurzu. Wykonaną z aluminium, kompaktową i lekką chłodnicę (silnika, oleju hydraulicznego i powietrza doładowania) można łatwo i szybko wyczyścić. Zbiornik paliwa ma pojemność 85 litrów, dzięki czemu posiadające olbrzymią moc modele z serii 5DS TTV mogą wykonywać długotrwałe zadania bez konieczności dobierania paliwa.

Napęd

Nowy model 5DS z bezstopniową przekładnią TTV zapewnia optymalne przeniesienie mocy w każdej pozycji.

Zaawansowana technologia przekładniowa zapewnia wydajne przenoszenie mocy zarówno na terenie płaskim, jak i na pochyłościach. To zwiększa komfort operatora, a także obniża zużycie paliwa – przekładnia w modelu 5DS TTV łączy wydajność konstrukcji mechanicznej z komfortem konstrukcji hydrostatycznej. Moc silnika przekształcana jest w wydajność użyteczną bezstopniowo, bez jakichkolwiek strat i gwarantując oszczędność paliwa. Maksymalna prędkość 40 km/h jest osiągana przy ekonomicznej prędkości silnika wynoszącej 1650 obr./min.

W kwestii wygody użytkowania nowa przekładnia TTV nie ma sobie równych. Operator musi tylko ustawić żądaną prędkość, a ciągnik zacznie bezstopniowo przyspieszać do momentu osiągnięcia tej wartości. Praca silnika i przekładni są ze sobą stale synchronizowane, w wyniku czego, na podstawie bieżącego obciążenia, systematycznie dobierana jest najefektywniejsza prędkość silnika. Użytkowanie staje się jeszcze prostsze dzięki zastosowaniu tempomatu. Jednym wciśnięciem przycisku można zapisać i przywrócić prędkość roboczą. Do intuicyjnej obsługi przekładni wykorzystywany jest ergonomiczny dżojstik. Wszystkie ważne elementy sterujące znajdują się w zasięgu ręki operatora. Do zmiany kierunku jazdy można wykorzystać w pełni programowalne przyciski na dżojstiku MaxCom. Operatorzy mają do wyboru różne ustawienia przekładni: od „ECO2” (ograniczających zużycia paliwa) do „Power” (gwarantujących pełną moc).

WOM

Gotowe na wszystko

Nowa seria DEUTZ-FAHR 5DS TTV jest również bardzo wszechstronna, jeśli chodzi o konfiguracje WOM. Standardowo dostępne są trzy prędkości wałka odbioru mocy: 540 obr./min, 540 EKO i 1000 obr./min z aktywacją modulowaną elektronicznie. Standardową funkcją jest także automatyczna aktywacja i dezaktywacja WOM, w zależności od pozycji przyłączonego narzędzia. Opcjonalnie dostępne są również wersje z prędkością synchronizowaną, zdejmowanym czopem wałka oraz przednim WOM o prędkości 1000 obr./min.

Hydraulika i podnośnik

Wiodąca w branży wydajność hydrauliczna

Narzędzia używane w sadach i winnicach wymagają większej mocy hydraulicznej, a łączenie poszczególnych procesów roboczych sprawia, że ich działanie staje się coraz bardziej skomplikowane. Dla firmy DEUTZ-FAHR było to inspiracją do opracowania zupełnie nowego układu hydraulicznego dla serii 5DS TTV.

W tylnej części przewidziano możliwość zainstalowania nawet pięciu dodatkowych zaworów elektrohydraulicznych dwustronnego działania, aby sprostać wymaganiom prac wykonywanych w sadach i winnicach oraz w innych zastosowaniach. Przy przednim zaczepie dostępne są cztery dodatkowe zawory dwustronnego działania. Ilość oleju i natężenie przepływu można zaprogramować oddzielnie dla każdego elementu sterującego, aby można było je przywołać w dowolnej chwili podczas wykonywania rutynowych zadań. Udźwig sterowanego elektronicznie podnośnika tylnego to niewiarygodne 2600 kg, natomiast opcjonalny podnośnik przedni radzi sobie z masą 1500 kg.

Bez względu na to, która z czterech konfiguracji zostanie wybrana – do zasilania podnośnika i dodatkowych zaworów sterowania stosowana jest zawsze pompa z czujnikiem obciążenia o potężnej wydajności 100 l/min. Wsparcie zapewniające bezproblemowe działanie wspomagania kierownicy stanowi odrębny obwód hydrauliczny z pompą o wydajności 42 l/min.

HAMULCE

Komfort jazdy i bezpieczeństwo na każdej powierzchni.

W serii 5DS TTV zastosowano unikalną oś przednią z niezależnym zawieszeniem kół i aktywnym sterowaniem. Innowacyjny układ zawieszenia działa zawsze w oparciu o prędkość jazdy i kąt skrętu. Czujniki nieustannie przekazują do jednostki sterującej odpowiednie dane, co stanowi idealne rozwiązanie w przypadku stosowania narzędzi do cięcia liści lub tym podobnych urządzeń wzdłuż rzędów winorośli. Uwzględniając warunki robocze, układ elektroniczny steruje amortyzatorami w czasie rzeczywistym, dostosowując twardość zawieszenia i siłę tłumienia do warunków terenowych. Takie rozwiązanie redukuje wibracje znacznie skuteczniej niż w przypadku wcześniejszych technologii, zwiększając komfort i bezpieczeństwo operatora.

W wersji standardowej modele z serii 5DS TTV wyposażone są w zapobiegający „nurkowaniu” przodu ciągnika system Anti-Dive oraz w dbający o stabilność poprzeczną system Anti-Roll. System stabilizacji wahnięć zwiększa bezpieczeństwo podczas hamowania, przeciwdziałając obniżaniu się przedniej osi ciągnika i powstającemu w rezultacie silnemu przesunięciu masy na tę oś. Dzięki takiemu rozwiązaniu droga hamowania ulega skróceniu zwłaszcza podczas gwałtownego hamowania. System stabilizacji poprzecznej dostosowuje twardość amortyzatora do kąta skrętu oraz prędkości jazdy. W trakcie pokonywania zakrętu usztywnienie zawieszenia jest większe po stronie zewnętrznej niż po stronie wewnętrznej. Pozwala to utrzymać równowagę pojazdu i ogranicza niebezpieczne kołysanie. Automatyczne włączanie napędu na wszystkie koła i 100% blokada mechanizmów różnicowych zapewniają najlepszą trakcję bez względu na warunki terenowe. Dodatkowe wzmocnienie trakcji i stabilności jest możliwe dzięki dostępnej funkcji automatycznego włączania mechanizmu różnicowego osi tylnej. Układ hamowania wszystkimi kołami montowany jest jako standard.

KABINA

Najprzestronniejsza kabina w swojej klasie: większy komfort, mniej stresu.

Przestronna wewnątrz – kompaktowa na zewnątrz. Taki cel postawili przed sobą projektanci czterosłupkowej kabiny do modeli z nowej serii 5DS TTV. Zaokrąglone profile ramy nadają kabinie nowoczesny wygląd, zapewniają dobrą widoczność w każdym kierunku i są bezpieczne dla roślin w trakcie przejazdów między wąskimi rzędami. Dzięki kompaktowej i nisko osadzonej przekładni TTV podłoga kabiny jest całkowicie płaska. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia wchodzenie i wychodzenie z kabiny, zapewnia więcej miejsca dla nóg i stwarza możliwość optymalnego umiejscowienia pedałów i zajęcia wygodnej pozycji siedzącej.

Pedał w kolumnie kierownicy umożliwia łatwe i komfortowe dostosowanie wysokości i nachylenia kierownicy. Deska rozdzielcza jest wbudowana w kolumnę, więc ma takie samo nachylenie jak kierownica. Operatorzy mogą dzięki temu, bez względu na wzrost, zyskać optymalną widoczność informacji roboczych i elementów sterujących. Panel InfoCenterPro z 5-calowym monitorem o wysokiej rozdzielczości dostarcza operatorowi przejrzystą strukturę informacji o wszystkich parametrach roboczych ciągnika. Prędkość jazdy oraz prędkość obrotowa silnika prezentowane są na wskaźnikach analogowych. Operator uzyskuje wszystkie informacje w czasie rzeczywistym i może programować sekwencje robocze. Elementy umożliwiające aktywowanie funkcji automatycznych, takich jak regulacja zawieszenia osi przedniej, Auto4WD, system szybkiego skrętu SDD, dźwignia hydraulicznego hamulca postojowego (HPB) oraz uchwyt na telefon komórkowy znajdują się po lewej i prawej stronie panelu InfoCenterPro.